Mazda RX-7 FD RACE spec

 

Príbeh tejto Mazdy sa začal písať na Slovensku pred 11 rokmi, s terajším majiteľom sa našli za Lamanšským prielivom a doniesol si ju domov. Vtedy to bola mierne upravená, ale stále viac-menej civilná pravostranná verzia nádhernej a dnes už raritnej MAZDY RX-7, generácie FD. Na Slovensku s ňou však boli iné plány.

           

Osud Mazdy bol upísaný závodným tratiam a preto po niekoľkých zoznamovacích štartoch na amatérskych podujatiach bolo jasné, že RX-7 prejde v blízkej dobe viacerými úpravami. Začalo sa základnými bezpečnostnými prvkami, montážou ochranného rámu a prestavbou na ľavostranné riadenie.  Ako bonus dostala nový biely lak. Motor si už z U.K  priniesol pár úprav. Mal už single turbo kit a upravený sací trakt s väčším intrecoolerom. Pre lepší prehľad o dôležitých meraných hodnotách (teplota , tlak oleja a paliva. . .) sa starajú budíky DEPO z našej ponuky, ktoré sa podarilo vkusne nainštalovať aj do pôvodného prístrojového panelu. Na podvozku sa tiež nešetrilo a svoje miesto si tu našiel coilover TEIN, ktorému v excelentných jazdných vlastnostiach napomáhajú polyuretánové silentbloky POWERFLEX. O bezpečné brzdenie sa postarali nové predné štvorpiestikové strmene s veľkými dvojdielnymi kotúčmi. Porúčala sa aj sériová spojka, ktorú nahradila keramická odpružená s odľahčeným zotrvačníkom.

          

Takto vyzbrojená Mazda potom robila radosť majiteľovi, aj divákom na mnohých podujatiach na Slovenku aj v okolitých krajinách, do chvíle pokiaľ sa motor nerozhodol ukončiť svoju kariéru.  Nakoľko nastal čas na kompletnú generálku motora, vznikol teda aj priestor na drobné úpravy. Motor sa tak kompletne pretesnil,  poškodené „housingy“ motora nahradili iné , ktoré už dostali mierne zväčšené a upravené sacie a výfukové kanáliky (porty). Palivový systém prešiel taktiež úpravami,  pôvodné palivové vedenie nahradili teflónové hadice, nielen kvôli nutnému prísunu väčšieho množstva paliva, ale aj kvôli bezpečnosti.  Stabilný tlak paliva pre tieto úpravy zabezpečovali čerpadlá WALBRO s  nastaviteľným palivovým regulátorom AEROMOTIVE. Výfukovému systému sa kvôli extrémnym teplotám a správnemu výplachu doprialo kompletné zabalenie do značkových termo-izoalčných pások od firmy THERMOTEC a taktiež sa ošetrila podlaha v okolí výfuku samolepiacimi izolačnými plátmi.

      

Táto evolúcia motora vydržala niekoľko úctyhodných ostrých a náročných sezón, bohužiaľ na jednom závode na Slovakiaringu došlo k fatálnej deštrukcii APEX tesnení rotorov, ktoré majú za úlohu udržiavať kompresiu motora medzi jednotlivými komorami. Na rad tak prišla ďalšia generálna oprava. Po nazbieraných skúsenostiach sa popri oprave motora pokračovalo aj v ďalších úpravách za výkonom, ale aj väčšou spoľahlivosťou. Tento krát motor dostal úplne nové „housingy“, s ešte väčšími portami. Upravené boli aj rotory, ktoré dostali špeciálne odolnejšie performance APEX tesnenia. Keďže s novým turbom a väčšou externou wastegate TURBOSMART, bolo v pláne fúkať čo najviac, bola nutná reorganizácia chladičov, aby mali čo najlepší prísun chladného vzduchu. Intercooler tak za pomoci silikónových hadíchliníkových rúr z našej ponuky, dostal novú pozíciu a urobil tak priestor pre nový, väčší, vodný hliníkový chladič KOYORAD. Pre ešte väčšiu efektivitu chladenia sme pre Mazdu dodali špeciálnu chladiacu zmes EVANS s vyšším bodom varu. Samozrejmosťou je potom veľký otvorený vzduchový filter SIMOTA.

           

Viac vzduchu v motore si automaticky pýta viac paliva, wankel v tomto nie je výnimkou. Jeho obrovský apetít sa snažia uspokojiť najväčšie dostupné palivové vstrekovače a extrémne silná palivová pumpa AEROMOTIVE. Palivo má teraz tiež svoje chladenie, vďaka prídavnému chladiču MISIHIMOTO v zadnej časti auta, pod nárazníkom. Velenie nad celým spaľovacím procesom prebrala plne programovateľná riadiaca jednotka LiNK. Motor je vďaka týmto komponentom a šikovnému programátorovi aktuálne naladený na 433 koní pri plniacom tlaku 1,3bar, s tým že je pripravený  fúkať 1,5 až 1,7bar.

Počas týchto najmä technických úprav sa majiteľ rozhodol trochu vylepšiť aj vizuál a tak RX-ka dostala kompletný nový wide-bodykit, s ktorým auto vyzerá ešte agresívnejšie.

Na záver chcem dodať že nás teší,  že majiteľ Mazdy sa rozhodol pre nákup komponentov v našom obchode a prajeme mu veľa motoristických úspechov za volantom tejto unikátnej MAZDY RX-7 FD.

         

Ďalšie príspevky na blogu

RACES x FURTBOKEM collab

Oficiálne spustenie predaja merchu RACES a FurtBokem.
Čítať viac
Závodný špeciál Jaguar XE

Jaguar Racing Team Ostrava predstavil nový závodný špeciál.
Čítať viac
Elektrická vodná pumpa

Zvyšuje výkon a zabraňuje prehrievaniu vozidla!
Čítať viac
FIA homologizácia 8856-2018

Aké zmeny platia pre FIA v roku 2024?
Čítať viac
Kombinézy a výstroj posádky

Akú závodnú kombinézu si vybrať a prečo? Viac v blogu...
Čítať viac
Silikónové hadice

Silikónové hadice ako ideálna náhrada za gumené vedenia vody, podtlaku/ tlaku alebo sania.
Čítať viac
Výhody a tipy olejových chladičov

Prečo je potrebná inštalácia olejového chladiča? Aký si vybrať? Viac v blogu..
Čítať viac
Ako zapojiť hydraulickú ručnú brzdu?

Povinná výbava každého rallystu a driftera. 
Čítať viac
Instaforex Loprais Praga Team na Rally Dakar 2024

Jsme hrdým dodavatelem Loprais Praga týmu!
Čítať viac

Zdieľať

Komentáre (0)

V tejto chvíli bez komentárov

Nový komentár

Kategórie Výrobcovia

Loading...