Projekt IZUMI #7 bola jedinečná šanca vyhrať BMW E36 postavené na drift a stať sa členom tímu Furt Bokem. Momentálne je súťaž ukončená a prebieha triedenie hlasov ako príprava na finálne losovanie. Tento projekt vznikol hlavne na podporou Drift komunity nielen pre výhercu ale aj preto, aby sa DRIFT ako šport a skvelá zábava dostal aj medzi širšiu verejnosť a ukázal všetkým ako je toto odvetvie motošportu zábavné a skvelé.
BMW E36 325i (M50B25) začalo svoj život ako zanedbaná E36, ktorá bola ideálna na prestavbu pre náš projekt. 192 koňový motor je nesmrteľnou voľbou mnohých drifterov. Jedná sa o radový 6 válcový benzínový motor o objeme 2,5 litra s 245Nm. Tieto hodnoty sa nezdajú ohromujúce, no v kombinácií s ľahkou coupe karosériou je možné s týmto výkonom plnohodnotne jazdiť kategóriu street alebo semi-pro (PRO2) v mnohých EU šampionátoch, nevynímajúc exhibície organizované tímom Furt Bokem.
Úpravy začali kompletným odľahčením a teda odstránením nepotrebných častí interiéru ako koberec, stropnica, zadné sedačky a kompletné obloženie kufra. Po odľahčení mohli svoje miesto zaujať športové sedačky RACES, športový volant so športovým nábojom a 4 bodové bezpečnostné pásy. Bezpečnosť umocňuje aj ručný hasiaci prístroj.
Odesa CNC ručná brzda je hneď po ruke na zablokovanie zadných kolies pri tesných battloch dvere na dvere spolu so skráteným unibalovým radením, ktoré skracuje a spresňuje dráhy radenia rýchlostí. V našej ponuke nájdete aj budíky, vďaka ktorým môžete mať prehľad o dôležitých hodnotách ako teplota vody, teplota oleja alebo tlak oleja po prípade tlak turba a mnoho iných.
Pre zlepšenie ovládateľnosti bol použitý výškovo nastaviteľný podvozok MTS a sada tvrdých (90Sha) polyuretánových silentblokov Strongflex. Tieto náhrady silentbloky zabraňujú nežiadanému pohybu kolies pri zrýchľovaní, brzdení alebo jazde bokom a tak zvyšujú citlivosť riadenia a ovládania vozidla. Podvozkové diely doplnili aj zadné nastaviteľné ramená Silver Project, ktoré umožňujú nastaviť odklon zadných kolies tak, aby boli zadné pneumatiky celou svojou plochou na vozovke. To zabezpečuje maximálny grip a súmerné opotrebenie dezénu pri driftovaní.
Vylepšenia podvozku boli umocnené rozperami uloženia tlmičov a keďže sa jedná o auto určené na drift, boli aplikované aj adaptéry pod tehlice na zväčšenie uhlu vytočenia predných kolies.
Chladiaca sústava dostala požadovaný upgrade v podobe veľkého hliníkového chladiča a termostatu s nižšou teplotou otvorenia Mishimoto. Keďže vozidlo bude jazdiť viac dverami na pred ako rovno, vylepšenie chladenia je nevyhnutné. Takto chladený motor je uložený na tvrdších silentblokoch, čo zabraňuje jeho pohybu alebo kompletnému odtrhnutiu, čo býva zvykom pri BMW E36.
Brzdiče boli ošetrené farbou Foliatec, ktorá zvýrazňuje ich dominantný brzdný účinok vďaka sade brzdových dosiek a kotúčov značky Rotinger. Exteriér dostal nový kabát v podobe bodykitu a prešiel kompletným polepom od Foliaset spolu s novými svetlami a kolesami Japan Racing JR11 vo farbe Candy Red.
foto: FurtBokem