Races Garáž: BMW E63 M6

Drifting je jednou z najrýchlejšie sa rozrastajúcich disciplín motoršportu na svete, na základe čoho vzniká veľa zaujímavých projektov kde-tu po svete. Jeden taký zaujímavý máme aj v Košiciach, na Slovensku.

Jedná sa o BMW E63 M6, ktoré postúpilo výraznú odľahčovaciu procedúru a na miesto V10 S85 motora bude poháňaná moderným, ľahkým twin-turbo trojlitrovým S55 motorom. Ako je vidieť, auto je momentálne vo verzií "compact" no čoskoro chýbajúce diely nahradia karbon-kevlarové diely, ktoré sú nesmierne ľahké ale aj veľmi ohybné a pružné, čo je veľkou výhodou pri kontaktnom športe akým je drifting. Karbon-kevlar je veľmi odolný a pružný, čo znamená že pri náraze o stenu alebo vozidlo súpera sa diel ohne, no po uvoľnení tlaku sa vráti na svoje pôvodné miesto. Tak isto aj oprava je veľmi jednoduchá. Kompletne celé auto bolo po odľahčení vybrúsené a nalakované do OEM BMW farby Black Sapphire Metallic. 

Pohon vozidla bude zabezpečovať motor s kódovým označením S55B30 pôvodom z BMW F80 M3 2015 so základným výkonom 431 koní. V pláne je softwérová úprava na 550-600+ koní keďže auto bude vybavené custom výfukovým systémom, vedením vzduchu a chladením Mishimoto. Zväčšený charge-cooler bude udržiavať teploty vodou chladeného intercoolera na minime čo prináša vysoký výkon. Pohon bude na kolesá prenášať 6-stupňová DCT prevodovka ovládaná HTG sekvenčným shifterom a ele. manažmentom cez karbónový kardan a M6 samosvorný diferenciál. 

Na chladenie vody bol použitý hliníkový vodný chladič z BMW F10 M5 s 1000W OEM elektrickým ventilátorom. Z motora bola odstránená pôvodná vodná pumpa, ktorú nahradila pod autom nainštalovaná elektrická pumpa Davies Craig s prietokom 150l/min a pripojeniami AN16, ktoré vedú pod autom prostredníctvom hliníkových trubiek

Elektrická vodná pumpa výrazne odľahčuje motor a dá sa jednoducho regulovať manuálne alebo automaticky nastavením maximálnych a minimálnych teplôt. Toto zariadenie je možné použiť aj v kombinácií so sériovou vodnou pumpou v prípade, že má vozidlo problémy s chladením, čo v našom prípade určite nenastane. 

Vybavenie podvozku zabezpečuje podvozok BC-Racing s upravenými zaťaženiami pružín pre maximálny grip spolu s IRP lock-kitom, ktorý bude špeciálne navrhnutý pre túto aplikáciu. Podvozkové diely doplňujú silentbloky Powerflex black-series a zadné nastaviteľné Silver project ramená. Bez nastaviteľných ramien, by nebolo možné nastaviť agresívnu zbiehavosť a pozitívny odklon kolesa. 

Možno sa pýtate, prečo pozitívny odklon kolesa? Pre dosiahnutie maximálneho gripu sú vzadu použité mäkké pružiny čo zabezpečuje, že sa váha vozidla pri zrýchľovaní v šmyku prenáša dozadu a teda sa pod plynom mení aj tvar zadnej geometrie. Týmto je dosiahnuté, že pneumatiky majú dokonalú priľnavosť a rovnomerné opotrebovanie. 

Tento žrút pneumatík nebude určite žiaden spotrebáčik. Preto bola na miesto za spolujazdcom nainštalovaná FIA homologovaná nádrž PYROTECT spolu s panelom s 3 čerpadlami, filtrom a fittingami od spoločnosti Nuke Performance. Vedenie paliva bude realizované prostredníctvom teflónových PTFE hadíc a fitingov Races, ktoré sú odolné voči vonkajším vplyvom a závodným palivám. 

O pohodlie a bezpečnosť sa stará športová FIA homologovaná sedačka Races RS-PRO 1 spolu so 6- bodovými FIA pásmi Races. Povinnou výbavou na drift po je aj hasiaci systém. V tomto vozidle bol použitý ľahký, elektrický systém RRS OPTIFIREX. Výhodou týchto systémov je, že jediným stlačením tlačidla sa v prípade požiaru na motor a interiér vypustí množstvo hasiva, čo chráni ako posádku tak vozidlo pred popáleninami alebo úplným zhorením. 

Vzhľadom na to, že vo väčšine pro drift šampionátov sú vyžadované pneumatiky o šírke 265-285 R18, museli byť použité disky Japan Racing JR32 o šírke až 10,5".

Momentálne je auto vo výstavbe a pracuje sa na tom, aby jazdilo už počas sezóny 2023. Progres stavby môžete sledovať TU. Viac informácií Vám určite ešte prinesieme v blízkej budúcnosti. 

Ďalšie príspevky na blogu

Races Garáž: BMW E63 M6

Pro-drift BMW E63 M6 na sezónu 2023
Čítať viac
Autosalón Nitra 2022

Aj my sme boli súčasťou 27. ročníka Autosalónu Autoshow Nitra 2022. 
Čítať viac
Plexiclick ® - „neviditeľné“ držiaky EČV (ŠPZ)

Made in GERMANY
Čítať viac
Mazda RX-7 FD RACE spec

TURBO WANKEL
Čítať viac
VHT (Very High Temperature)

Vyfarbi sa !
Čítať viac
Vstup do tuningového sveta

Ako jednoducho začať s úpravou vozidla bez potreby veľkých investícií
Čítať viac
ŠKODA FABIA RS RALLY 2

Nástupca úspešného rally špeciálu
Čítať viac
Kalendár akcií 2022

Všetky motoršportom nabité podujatia na jednom mieste. 
Čítať viac
OCT - Oil Catch Tank (Separátor oleja)

Olejové separé
Čítať viac

Zdieľať

Komentáre (0)

V tejto chvíli bez komentárov

Nový komentár

Kategórie Výrobcovia

Loading...