Často panuje názor, že termoizolačné pásky slúžia len na zníženie okolitej teploty, napríklad v motorovom priestore. Izolačné pásky na výfukoch sa však primárne začali využívať v motoršporte pár desaťročí dozadu, za účelom vyťažiť z výfukovej sústavy čo najväčší prínos na výkon motora.
Ich hlavnou úlohou je teda udržiavať výfukovú sústavu v konštantnej vysokej teplote, čo zamedzuje prudkému schladeniu výfukových plynov a tým k ich spomaľovaniu. Laicky povedané, horúce plyny majú vyššiu rýchlosť prúdenia. Preto, je pre zvýšenie účinnosti spaľovacieho procesu dôležité, aby výfukové plyny opustili spaľovací priestor čo najrýchlejšie a najefektívnejšie.
Sekundárnym a tiež významným prínosom týchto izolácii, je potom aj to samotné zníženie šírenia sálavého tepla v motorom priestore. To pozitívne ovplyvňuje nielen teplotu nasávaného vzduchu, ale nižšia teplota „pod kapotou“ ma tiež pozitívny vplyv na životnosť mnohých iných komponentov, ktoré by sa následkom prehrievania mohli poškodiť.
V neposlednom rade, má táto páska pre mnohých aj estetický význam. Veď po pravde, krásne veľké popreplietané výfukové zvody, obmotané termoizolačnou páskou, sú často dominantou upravených motorových priestorov.
U nás v ponuke nájdete pásky rôznych materiálov, šírok a dĺžok. Všetko v závislosti od použitia. Pre nenáročných pásky RACES až po vysoko-kvalitné termoizolačné riešenia prestížnych značiek ako DEI alebo Thermo-tec.
Inštalácia pásky je veľmi jednoduchá, no aj napriek tomu má svoje úskalia. Vždy pred inštaláciou odporúčame pásku namočiť do vody. Po navlhčení je páska poddajnejšia, lepšie drží na výfuku pri inštalácií a hlavne nepichá (vzhľadom na to, že väčšina týchto pások obsahuje sklenné vlákno, alebo iné materiály ktoré dráždia pokožku). Začiatok omotávky je potrebné prichytiť nerezovou sťahovacou páskou, ktorá zabezpečí aby sa páska nesťahovala z danej časti výfuku. Tieto pásky je potrebné umiestniť aj na iné miesta, kde by mohlo dôjsť k posunu pásky alebo jej zvlečeniu a taktiež na koniec, aby sa páska nemohla svojvoľne odmotať.
Po úspešnom omotaní je potrebné nechať pásku prirodzene usušiť. Následne odporúčame nainštalovanú pásku impregnovať impregnačným sprejom aby ste zabránili nasatiu prípadných únikov kvapalín z motora, čo by mohlo mať za následok dymenie alebo požiar. Tento nástrek zabezpečí aj zvýšenú odolnosť pásky a tak jej mnohonásobne predĺži životnosť.
Nanesený impregnačný nástrek je potrebné nechať prirodzene uschnúť.
Pri prvom štarte po inštalácií termo-izolačnej pásky na zvody alebo výfuk je potrebné nechať pásku "vypáliť". Vplyvom narastajúcej teploty výfukovej sústavy sa páska a impregnačný sprej vypaľuje, čo má za následok dymenie. Netreba sa zľaknúť, keďže ide len o odparovanie, ktoré po pár minútach ustúpi a vozidlo je možné normálne používať. Tento proces je nutné vykonávať v dobre vetranom prostrední.
Ak si nie ste istý, aký rozmer a dĺžku pásky zvoliť, môžete využiť našu kalkulačku.
V ponuke nájdete taktiež termo-izolačné návleky káblov, samolepiace izolácie a v neposlednej rade tepelné izolácie turba.