Motor 

Podkategórie

  • Silikónové hadice a spony
  • Palivová sústava
  • Olejová sústava
  • Fitingy, hadice na olej a palivo
  • Športové filtre a sania
  • Intercoolery

    Intercooler (po slovensky medzichladič) ochladzuje stlačený vzduch vychádzajúci z turbodúchadla. Chladnejší vzduch je hustejší, tzn. na rovnaký objem má vyšší obsah kyslíku. Takýto ochladený vzduch priaznivo ovplyvňuje proces spaľovania, čo okrem iných výhod prináša aj vyšší výkon.

    Existuje viacero druhov vstupu a výstupu intercoolera:

     

    • Obojstranné
    • Jednostranné
    • Zadné
    • Vodné

     

    Najčastejšie sa intercooler umiestňuje do prednej časti vozidla. Pre toto umiestnenie sa používa skratka FMIC (Front Mounted Intercooler). Ďalšie možnosti umiestnenia sú SMIC (Side Mounted Intercooler – na boku umiestnený intercooler) alebo TMIC (Top Mounted Intercooler – navrchu umiestnený intercooler).

     

    Výhody použitia väčšieho intercoolera:

    • chladnejší nasávaný vzduch
    • vyšší výkon
    • vyššia účinnosť motora
    • nižšia spotreba a emisie
    • menšie tepelné namáhanie motora

     

    Nevýhody:

    • citlivé zariadenie na mechanické poškodenie
    • viacero spojov
  • Vodné chladiče a príslušenstvo
  • Ventilátory
  • Hliníkové rúry, kolená
  • Nerezové rúry, kolená
  • Termo izolačné pásky
  • Tepelné izolácie
  • EGR náhrady
  • EGR záslepky
  • Oil Catch tanks (OCT)
  • Blow off ventily a príslušenstvo

    Blow off alebo skrátene BOV je ventil, ktorý sa používa pri turbom alebo kompresorom preplňovaných motoroch. Slúži na uvoľnenie prebytočného tlaku vzniknutého medzi škrtiacou klapkou  a turbom pri preradení, kedy sa turbo točí zotrvačnosťou a vzniknutý tlak tak ostáva v potrubí kvôli zavretej škrtiacej klapke. Použitím BOV ventilu sa tento prebytočný stlačený vzduch odpúšťa z potrubia pri čom vzniká charakteristické syčanie alebo piskot a zamedzuje sa tak vzniku takzvanej turbodiery (turbo lag).

     

    Väčšinou rozlišujeme ventily do dvoch kategórií, Otvorené a Uzatvorené.

    • Otvorený BOV vypúšťa stlačený vzduch do atmosféry
    • Uzatvorený vracia prebytočný vzduch z potrubia naspäť do okruhu pred turbo.

    Existujú taktiež BOV ventily pre dieslové motory, ktorých úlohou je len zvukový efekt pri preradení.

  • Turbá a príslušenstvo
  • Regulátory tlaku turba

    Umožňujú jednoduché zvyšovanie plniaceho tlaku turbodúchadla. Vhodné pre všetky prepĺňané motory (benzínové aj naftové). Regulátory tlaku turba využívajú podtlak prichádzajúci z kompresorovej časti turba alebo kompresora smerujúci do wastegate.

     

    Existujú dva typy regulátorov tlaku turba. MechanickéElektronické.

    Mechanické (resp. manuálne) regulátory ponúkajú široké spektrum nastavenia plniaceho tlaku. Jednoducho sa inštalujú (do kabíny alebo motorového priestoru), jednoducho pracujú a vyžadujú len minimálnu údržbu.

     

    Výhody:

    • nižšia cena
    • jednoduchá inštalácia

    Nevýhody:

    • potreba viesť podtlakovú hadicu po motorovom priestore (môže dôjsť k prepáleniu)
    • bez možnosti nastavenia reakcie na plynový pedál, preradenie alebo otáčky

     

    Elektronické regulátory tlaku turba sú oveľa sofistikovanejšie zariadenia, ktoré ponúkajú množstvo nastavení plniaceho tlaku podľa prednastavených hodnôt užívateľom. Zmenu tlaku môžu vykonať vďaka rôznym nastaveniam reakcií na zmenu prevodového stupňa, čas, otáčky alebo manuálny spínač.

     

    Výhody:

    • možnosť rôznych nastavení
    • výber režimov

     

    Nevýhody:

    • vyššia cena
    • zložitejšie nastavenie
    • zložitejšia inštalácia
  • Prevádzkové kvapaliny
  • Farby na motor
  • Časti motora
  • Kované piesty
  • Kované ojnice
  • Pevnostné skrutky ARP

    Stiahnuť ARP Katalóg (pdf)

  • Kľuka
  • Ložiská
  • Tesnenia
  • Elektroinštalačný materiál
  • Karburátory WEBER a príslušenstvo
  • Sady silikónových hadíc na sanie a turbo
  • Remene, remenice, rozvodové sady
  • Uloženie motora a prevodovky
  • Dizajnové doplnky
  • Systém Nitro
  • Vačky

Kategórie Výrobcovia

Loading...