Na slávnostnom odhalení nechýbal ani náš influencer Dj Lucky Boy, ktorý dostal oficiálne pozvanie priamo od vedenia spoločnosti a priblížil nám tak tento okruhový Jaguár XE.
Autorizovaný predajca značky Jaguar sídliaci v Ostrave hrdo predstavil ich najnovší prírastok počas predsezónnej tlačovej akcie vo štvrtok 29. februára 2024 v OC Forum Nová Karolina. Medzi prítomnými pridal svoje postrehy k podujatiu aj známy televízny komentátor motoristického športu Martin Straka. Špeciálny hosť Adam Lacko, uznávaná osobnosť pretekárskeho sveta a mentor tímu Jaguar Racing Team, pri tejto príležitosti priniesol svoje odborné znalosti ako majster a vicemajster Európy v pretekoch ťahačov. Odhalenie znamenalo debut tretieho pretekárskeho špeciálu Jaguar v stajni predajcov, čím sa ešte viac upevnil ich záväzok k dokonalosti v automobilovej sfére
Pretekársky tím od svojho vzniku v roku 2017 dokázal predstaviť momentálne najprepracovanejší Jaguaru ako ukážku tvrdej práce zamestnancov B of B cars. Jedná sa zrejme o jediný Jaguár v Európe, ktorý pokračuje v preslávenom pretekárskom dedičstve značky. Auto bolo vyvinuté na vytrvalostné preteky v Čechách a zahraničí.
Pod kapotou sa nachádza trojlitrový benzínový motor V6 s označením AJ126, ktorý sériovo produkuje cez 340 koní. Preplňovanie kompresorom zabezpečuje aktuálny výkon odhadovaný na 500 koní. Tieto hodnoty bohate postačujú pri váhe len 1100kg
Motor voľne dýcha cez na mieru vyrobené hliníkové vedenie RACES o priemere až 89mm s penovým filtrom Pipercross (C0630). Kvôli vysokým teplotám v motorovom priestore prešlo toto sanie zabalením do zlatej tepelno-izolačnej fólie, ktorá má za účel odtieniť sálavé teplo a udržiavať tak čo najnižšie teploty nasávaného vzduchu. O chladenie stlačeného vzduchu pre mohutný kompresor sa stará intercooler Mishimoto G-Line s rozmermi 622mm x 300mm x 76mm.
Voda preteká cez silikónové hadice RACES s vyústením do hliníkového chladiča Mishimoto pôvodne pre Ford Mustang, ktorý bol špeciálne prispôsobený na uloženie do Jaguára doplnený o ventilátor SPAL.
Interiér je vybavený FIA homologovaným rámom. Bezpečnosť zabezpečuje hasiaci systém, športová sedačka Sparco Circuit II so 6 bodovým bezpečnostným pásom rovnakej značky. Komunikácia prebieha cez systém Stilo. Do kufra bola umiestnená FIA homologovaná 98L Pyrotect nádrž s uzáverom Nuke Performance CFC. Obsahom tejto CFC jednotky sú čerpadlá Deatschwerks DW200 a DW400 tlačiace palivo pod vysokým tlakom cez teflónové hadice a hliníkové fittingy. Palivo je chladené cez 19 radový chladič umiestnený priamo pod kapotou auta s otvorom v kapote.
Elektronické ovládanie vozidla zabezpečujú produkty MoTeC s CAN-BUS vyobrazením na displeji AiM Strada MXS1.2, ktorý napája gélová batéria Odyssey EXTREME RACING PC950. Maximálne odľahčený interiér je lakovaný do farby totožnej s exteriérom
Exteriér je vybavený širokým na mieru vyrobeným bodykitom s karbónovými doplnkami, mohutným difúzorom, z ktorého vykúka chladič oleja diferenciálu RACES, a zadným spojlerom, ktorý zabezpečuje prítlak na zadnú nápravu a teda lepší grip na okruhu.
O styk s vozovkou sa starajú pneumatiky Yokohama Advan Neova AD08 RS obuté na kovaných diskoch BRAID. Tieto legendárne disky vypĺňajú 6 piestové brzdiče Paragon. Brzdové vedenie pozostáva z nerezových produktov RACES ako fittingy alebo opletané teflónové hadice spojené so závodným pedalboxom.
Sme súčasťou amatérov a profesionálov motoršportu.
*foto: @mediaostrava