Mazda RX-7 FD RACE spec

 

Príbeh tejto Mazdy sa začal písať na Slovensku pred 11 rokmi, s terajším majiteľom sa našli za Lamanšským prielivom a doniesol si ju domov. Vtedy to bola mierne upravená, ale stále viac-menej civilná pravostranná verzia nádhernej a dnes už raritnej MAZDY RX-7, generácie FD. Na Slovensku s ňou však boli iné plány.

           

Osud Mazdy bol upísaný závodným tratiam a preto po niekoľkých zoznamovacích štartoch na amatérskych podujatiach bolo jasné, že RX-7 prejde v blízkej dobe viacerými úpravami. Začalo sa základnými bezpečnostnými prvkami, montážou ochranného rámu a prestavbou na ľavostranné riadenie.  Ako bonus dostala nový biely lak. Motor si už z U.K  priniesol pár úprav. Mal už single turbo kit a upravený sací trakt s väčším intrecoolerom. Pre lepší prehľad o dôležitých meraných hodnotách (teplota , tlak oleja a paliva. . .) sa starajú budíky DEPO z našej ponuky, ktoré sa podarilo vkusne nainštalovať aj do pôvodného prístrojového panelu. Na podvozku sa tiež nešetrilo a svoje miesto si tu našiel coilover TEIN, ktorému v excelentných jazdných vlastnostiach napomáhajú polyuretánové silentbloky POWERFLEX. O bezpečné brzdenie sa postarali nové predné štvorpiestikové strmene s veľkými dvojdielnymi kotúčmi. Porúčala sa aj sériová spojka, ktorú nahradila keramická odpružená s odľahčeným zotrvačníkom.

          

Takto vyzbrojená Mazda potom robila radosť majiteľovi, aj divákom na mnohých podujatiach na Slovenku aj v okolitých krajinách, do chvíle pokiaľ sa motor nerozhodol ukončiť svoju kariéru.  Nakoľko nastal čas na kompletnú generálku motora, vznikol teda aj priestor na drobné úpravy. Motor sa tak kompletne pretesnil,  poškodené „housingy“ motora nahradili iné , ktoré už dostali mierne zväčšené a upravené sacie a výfukové kanáliky (porty). Palivový systém prešiel taktiež úpravami,  pôvodné palivové vedenie nahradili teflónové hadice, nielen kvôli nutnému prísunu väčšieho množstva paliva, ale aj kvôli bezpečnosti.  Stabilný tlak paliva pre tieto úpravy zabezpečovali čerpadlá WALBRO s  nastaviteľným palivovým regulátorom AEROMOTIVE. Výfukovému systému sa kvôli extrémnym teplotám a správnemu výplachu doprialo kompletné zabalenie do značkových termo-izoalčných pások od firmy THERMOTEC a taktiež sa ošetrila podlaha v okolí výfuku samolepiacimi izolačnými plátmi.

      

Táto evolúcia motora vydržala niekoľko úctyhodných ostrých a náročných sezón, bohužiaľ na jednom závode na Slovakiaringu došlo k fatálnej deštrukcii APEX tesnení rotorov, ktoré majú za úlohu udržiavať kompresiu motora medzi jednotlivými komorami. Na rad tak prišla ďalšia generálna oprava. Po nazbieraných skúsenostiach sa popri oprave motora pokračovalo aj v ďalších úpravách za výkonom, ale aj väčšou spoľahlivosťou. Tento krát motor dostal úplne nové „housingy“, s ešte väčšími portami. Upravené boli aj rotory, ktoré dostali špeciálne odolnejšie performance APEX tesnenia. Keďže s novým turbom a väčšou externou wastegate TURBOSMART, bolo v pláne fúkať čo najviac, bola nutná reorganizácia chladičov, aby mali čo najlepší prísun chladného vzduchu. Intercooler tak za pomoci silikónových hadíchliníkových rúr z našej ponuky, dostal novú pozíciu a urobil tak priestor pre nový, väčší, vodný hliníkový chladič KOYORAD. Pre ešte väčšiu efektivitu chladenia sme pre Mazdu dodali špeciálnu chladiacu zmes EVANS s vyšším bodom varu. Samozrejmosťou je potom veľký otvorený vzduchový filter SIMOTA.

           

Viac vzduchu v motore si automaticky pýta viac paliva, wankel v tomto nie je výnimkou. Jeho obrovský apetít sa snažia uspokojiť najväčšie dostupné palivové vstrekovače a extrémne silná palivová pumpa AEROMOTIVE. Palivo má teraz tiež svoje chladenie, vďaka prídavnému chladiču MISIHIMOTO v zadnej časti auta, pod nárazníkom. Velenie nad celým spaľovacím procesom prebrala plne programovateľná riadiaca jednotka LiNK. Motor je vďaka týmto komponentom a šikovnému programátorovi aktuálne naladený na 433 koní pri plniacom tlaku 1,3bar, s tým že je pripravený  fúkať 1,5 až 1,7bar.

Počas týchto najmä technických úprav sa majiteľ rozhodol trochu vylepšiť aj vizuál a tak RX-ka dostala kompletný nový wide-bodykit, s ktorým auto vyzerá ešte agresívnejšie.

Na záver chcem dodať že nás teší,  že majiteľ Mazdy sa rozhodol pre nákup komponentov v našom obchode a prajeme mu veľa motoristických úspechov za volantom tejto unikátnej MAZDY RX-7 FD.

         

Ďalšie príspevky na blogu

Plexiclick ® - „neviditeľné“ držiaky EČV (ŠPZ)

Made in GERMANY
Čítať viac
Mazda RX-7 FD RACE spec

TURBO WANKEL
Čítať viac
VHT (Very High Temperature)

Vyfarbi sa !
Čítať viac
Vstup do tuningového sveta

Ako jednoducho začať s úpravou vozidla bez potreby veľkých investícií
Čítať viac
ŠKODA FABIA RS RALLY 2

Nástupca úspešného rally špeciálu
Čítať viac
Kalendár akcií 2022

Všetky motoršportom nabité podujatia na jednom mieste. 
Čítať viac
OCT - Oil Catch Tank (Separátor oleja)

Olejové separé
Čítať viac
TEFLÓNOVÉ OPLETANÉ BRZDOVÉ HADICE

Nestrať kontrolu nad svojou brzdovou sústavou !
Čítať viac
Recept na úspech - BMW E92 2JZ

Sme neodmysliteľnou súčasťou stavieb závodných vozidiel a tu je jedna z nich. 
Čítať viac

Zdieľať

Komentáre (0)

V tejto chvíli bez komentárov

Nový komentár

Kategórie Výrobcovia

Recenzie

ŠPORTOVÝ VZDUCHOVÝ FILTER SIMOTA RACING 

Je to super vec

Recenzia 

Paska plni svoju hlavnu ulohu skvele, ale lepidlo nedrzi dobre a lahko sa...

Regulátor tlaku paliva epman race 

Regulátor prišiel nepoškodený ale po zapojení nedržal tlak po rozobrani sme...

Super 

Matice vyzeraju kvalitne, dodanie bolo rychle a bezproblemove

Adapter 

Adapter je super

Odporúčam 

Hadička je vo výbornej kvalite, odporúčam.

Odporúčam 

Volant je za tú cenu v super kvalite a veľmi rýchle vybavenie objednávky a...

Topanky Races 

Super, som spokojny

ADITÍVUM METABOND ECO 250ML 

Za mňa dobre, tichši chod motora. Použil som to už druhý krát, vždy po výmene...

Najpredávanješie produkty

Loading...